8 клас - Алгебра - Степінь з цілим показником

Тема уроку
Степінь з цілим показником
Тип уроку
урок узагальнення та систематизації знань
Обладнання
презентація, комп’ютер, проектор
Хід уроку
1
Організаційний момент
Шановні діти, рада бачити вашу готовність до уроку і сподіваюся, що ми з вами проведемо час цікаво і корисно. Я вірю у ваші здібності!
   Хочу повідомити, що сьогодні ми продовжуємо працювати над темою «Степінь з цілим показником». Будемо розв’язувати цікаві вправи, задачі, де треба буде не лише показати знання з даної теми, але й продемонструвати свою логіку, творче мислення, швидкість думки.
2
Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу
Здійснимо взаємоперевірку домашнього завдання, обмінявшись зошитами, один з одним (сусіди по партах).    
3
Актуалізація опорних знань, способів дій, чуттєвого досвіду
Застосування нового матеріалу, закріплення знань і способів дій
Сьогоднішній урок-естафета – це урок-змагання. А змагатимуться дві команди: команда «Вперед» і команда «Квант» (представити команди). Головним арбітром буду я. Визначити переможця мені допоможе таблиця, яку заповнимо разом:
Команди
Відгадай слово
Знайди дату
Матем.
перегони
Хто швидше
Знайди помилку
Загальна
кільк.балів
«Квант»
«Вперед»
  Кожне завдання оцінюється 5 балами. Команда, яка першою вірно справилася із завданням коментує хід розв’язання і отримує максимальну кількість балів, а інша команда теж отримує бали, кількість яких залежить від того, на скільки відсотків було виконано завдання.
    А це вам напутнє слово: «Щоб у житті не знати невдач, треба сміливо та впевнено йти до задуманої мети. Не біда, що на шляху стануть перешкоди: складні проблеми, задачі, загадки. Можливо, і не так швидко ви подолаєте всі завдання та досягнете поставленої мети. Але ж ви знаєте, що великі досягнення людям ніколи не давалися легко».
1.Математична естафета: «Відгадай слово»
    Враховується правильність та швидкість виконання.
Учитель. Діти, чи знаєте ви, що це за місто, де воно знаходиться?
    Учень У́жгород (угор. Ungvár, словац. Užhorod) — місто на річці Уж, адміністративний центр Закарпатської області та Ужгородського району. Розташоване за 785 км від Києва, на кордоні зі Словаччиною.
Місто біля підніжжя Карпат є найменшим обласним центром країни, проте має багату і давню історію. Засноване у XI столітті, ставши фортецею роду Другетів, воно опинилося під владою Угорщини, а пізніше — Австро-Угорщини. Ужгород розвивався як промисловий та культурний центр Закарпаття. У 1919 році був столицею Підкарпатської Русі у складі Чехословаччини, 1945-го перейшов до УРСР.
Серцем Ужгорода є його замок, численних туристів також приваблюють костел, синагога та резиденція єпископа. У 1646 році під егідою Ватикану проголошено Ужгородську унію та утворено греко-католицьку церкву на Закарпатті.   
Учитель. Тепер, сподіваюся, ви зрозуміли, чому епіграфом нашого уроку є вірш Василя  Матоли:                                                      «Ужгороду»
Так час біжить,
Вже сакура цвіте!
   Рожевим теплим снігом душу зігріває.
                                            День, два...
                                                                            Й краса оця до ніг твоїх впаде,
                                                                І зразу сумно так стає,
                                                                              Неначе щось у Вічність відлітає.
                        
2. Рік заснування міста Рахів ви дізнаєтесь, якщо виконаєте наступне завдання:   
Датою заснування Рахова вважається 1447 рік, хоча письмова згадка про це поселення відома ще з 910 року. Одними з перших поселенців Рахова, напевне, були гуцули з Галичини — Мельничуки, Ворохти й інші. Селяни займалися вівчарством, рибальством, полюванням, бджолярством. Жили в курних хатах-колибах, згодом будували гуцульські хати-гражди.
3.Математичні перегони
Учитель. Якщо ви вірно розв’язали завдання, то знайшли, скільки вершин, вищих від 2000м мають Карпати.
4.Гра „ Хто швидше підніметься до « прапорця »
      Учитель. Команді, що першою досягла прапорця, надається право відкрити аркуш паперу, під яким заховано дату відкриття ІІІ гуцульського фестивалю в м. Рахові: серпень 1993 року — III Гуцульський фестиваль.
5.«Знайди і виправ помилку»
На інтерактивній дошці учні маркером виправляють помилки.
 Учитель. Молодці! Завдання виконали. Тож послухайте ще одну розповідь про Закарпаття. Цього про Закарпаття ви точно не знали )
  • Закарпаття за територією більше, ніж 40 країн світу. Серед них такі відомі держави, як: Андора, Ватикан, Ліхтенштейн, Люксембург, Мальта, Монако, Сан-Маріно, Бахрейн, Бруней, Катар, Кіпр, Ліван, Сингапур, Гамбія, Ямайка, Багами.
  • На території Закарпаття проживають представники близько 70 національностей.
  • Найбільша ширина області (по прямій лінії) з півночі на південь — до 100 кілометрів. 
  • Найбільша довжина (по прямій лінії) зі сходу на захід — близько 200 кілометрів.
  • Тячівський район є найбільшим районом України за населенням. Його населення складає близько 165 тисяч осіб.
  • Найдовшим селом Закарпаття є Нижній Студений, що на Міжгірщині. Його довжина складає близько 18 км.
  • Село Соломоново є крайньою Західною точкою всієї України.
  • Найбільш високогірне місто в Україні - Рахів. Він розташований на висоті 820 метрів над рівнем моря. Рахову належить ще один рекорд - найбільший перепад висоти між вулицями - 600 м: від найнижчої (400 м) до найвищої (1000 м).
  • Село Велика Копаня, що на Виноградівщині є столицею близнюків. В цьому селі, нараховується більше шести десятків пар близнюків, хоча населення села складає менше, ніж 4 тисячі жителів.
  • Найдовший залізничний тунель на Україні був збудований та розташований на відрізку Скотарське – Бескид . Його довжина складає 1747 м. Цей тунель був споруджений ще в далекому в 1887 році і неодноразово реконструйований.
  • "Перлинова печера". У 2,5 км від Малої Угольки на водорозділі річок Малої та Великої Угольок знаходиться карстова печера, закладена у юрських мармуризованих вапняках і є прикладом дії тріщинуватих вод на слаборозчинні карбонатні породи. Крім сталактитів на стінах утворилися численні кальцитові кульки, які блиском і красою нагадують перлини, звідки й назва.
  • Найбільш сніжний населений пункт – с. Руська Мокра на Закарпатті – стійкий сніговий покрив лежить тут в середньому 110 днів на рік. Це зумовлено специфікою розташуванням села серед гірських хребтів, які суттєво затіняють територію села від прямих сонячних променів.
  • Липова алея в Ужгороді має довжину 2200 метрів і є найдовшою не лише в Україні ,а й в усій Європі.
  • Найбільша кількість різновидів голубців - 25 - була зафіксована на гастрономічному фестивалі у селищі Великий Бичків. Найменший голубець скрутила на фестивалі цієї смачної страви у селі Четово Берегівського району Єва Нодь. Її кулінарний виріб мав лише 2 сантиметри
  • Труфанець – найвищий природний водоспад Закарпаття. Висота водоспаду 36 м. Розташований біля траси Ясіня-Рахів. Знаходиться на потоці Труфанець – права притока р. Чорна Тиса, на південно-східних схилах Свидовецького хребта. Утворений на місці виходу на поверхню стійких до руйнування піщаників.
  •  Річка "Іршавка" спочатку тече на захід, тоді поступово повертає на південь і південний схід, а потім знову поступово на захід, утворюючи велетенську літеру "S".
  • У 1770 р. відбулася офіційна поява картоплi на Закарпаттi. Було видiлено великі площi під картоплю та шовковицю.
  • Найвища людина Закарпаття - проживає у селищі Великий Бичків, що на Рахівщині. Василь Кравчук має зріст 2 метри та 13 сантиметрів.
  • 1300 літній Дуб-чемпіон та 1000 літній Дідо-дуб, що зростають у с.Стужиця Великоберезняського району є номінантами Всеукраїнського конкурсу "Національне дерево України". Дуб-чемпіон зайняв третє місце у номінації "Найстаріше дерево України".
5
Підсумок уроку Учитель. Настав час підвести підсумки математичної естафети та нашого уроку.
Оголосити результати змагань.
Які труднощі довелося долати? І чого набули, долаючи ці перешкоди?
Чи досягли поставленої на початку уроку мети?
А що ж треба робити, щоб наступного разу було набагато легше долати математичні перешкоди?
І чи можу я бути спокійна за ваші результати контрольної роботи?
Пропоную продовжити речення (слайд)
Сьогодні я повторив…
Сьогодні на уроці я дізнався…
Мені сподобалося…
За урок ставлю собі оцінку…
Результативність уроку…(добра, задовільна)
6
Завдання додому та інструктаж про виконання  Повторити зміст означення та властивостей степеня з цілим від'єм­ним показником. Виконати вправи 4-го варіанта самостійної роботи №5 (провести аналіз помилок за розданими розв'язаннями с/р №5 (3-й варіант)).
7
Додатки